Podnik by mal dodržiavať základné etické princípy. Mal by sa prihlásiť k dodržiavaniu ľudských práv, mal by byť čestný, dodržiavať dané slovo, čiže byť dôveryhodný. No predovšetkým spoľahlivý, nepodvádzať ani svojich zamestnancov, ani zákazníkov, neukracovať štát na daniach . Etický podnik by sa mal prihlásiť k princípu tolerancie a pristupovať ku všetkým ľudským bytostiam s rešpektom. Osobne to považujem za veľmi dôležité smerom dovnútra firmy v personálnej práci. Etickému podniku by nemal byť cudzí princíp spoločenskej zodpovednosti, ktorý hovorí o tom, že firma preberá zodpovednosť za všetky aktivity, ktoré vykonáva.
Dotazník patrí k špecifickým metódam na získavanie spätnej väzby od účastníkov, resp. klientov akéhokoľvek procesu. Je to metóda, ktorá zhromažďovanie údajov zakladá na dokazovaní osôb. Charakterizuje sa tým, že je určená pre hromadné získavanie údajov pre štatistické spracovanie. Takto je možné zachytiť názory účastníkov takmer presne k danému problému a vyzvať ich okrem iného aj na možnosť navrhnúť zlepšenia v tejto oblasti. Správne použitie metódy dotazníka vyžaduje náležitú teoretickú prípravu. Základnou podmienkou účelného koncipovania dotazníka je presná formulácia konkrétneho cieľa a úloh dotazníka vo vzťahu k zvolenému problému.