Už desaťročia nezažilo svetové hospodárstvo také prevratné zmeny, aké priniesol rozpad politického systému bývalého socialistického spoločenstva. Filozofia ekonomických zmien v tejto časti sveta predpokladá urýchlený prechod na trhový mechanizmus, ovplyvňujúci v rozhodujúcej miere všetky zložky života spoločnosti.
Základným atribútom trhovo-orientovanej ekonomiky a vyjadrením jej reality je súbor činností, známy v medzinárodnej terminológií pod názvom marketing. Jeho súčasná forma reprezentuje najmodernejší spôsob podnikateľského myslenia a konania.
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave pri príprave kvalitatívne novej stratégie výchovy študentov našich ekonomických vysokých škôl si bola vedomá toho, že ak majú jej budúci absolventi získať vysokú kvalifikáciu, praktické schopnosti a profesijné návyky s cieľom úspešne pôsobiť v trhovom konkurenčnom prostredí, je nevyhnutné začať odbornú prípravu štúdiom všeobecne uznávanej odbornej literatúry. Predpokladáme, že preklad publikácie renomovaných amerických autorov Philipa Kotlera a Garyho Armstronga "Úvod do marketingu" bude takúto funkciu plniť. Odstráni tým akútny nedostatok odbornej literatúry z oblasti marketingu, ktorý v súčasnosti pociťuje vysoká škola i hospodárska prax. Zároveň by sa táto publikácia v širšom kontexte mala stať východiskom pre obnovenie pôsobenia slovenskej školy marketingu, nadväzujúcej na temer polstoročie prerušené tradície, ktoré v tejto oblasti šírili učitelia bývalej Vysokej školy obchodnej v Bratislave.