UMB - Základy cestovného ruchu - seminárna práca - mládežnícky cestovný ruch
ÚVOD
Téma mládežnícky cestovný ruch je zaujímavá vďaka svojej nenápadnosti v spoločnosti. Veľké množstvo nezaujatých ľudí nevníma mládež ako lukratívnych hostí, či hybnú silu na trhu cestovného ruchu. Zaujímavé je, že cestovný ruch mládeže a študentov má celosvetový význam. Práve mládež cestuje častejšie a na dlhší čas ako starší turisti. Táto forma cestovného ruchu sa začala rapídne rozrastať, keď nastal nárast počtu podnikateľských subjektov zaoberajúcich sa cestovným ruchom mládeže. Potenciál narástol aj vďaka celosvetovému rastu počtu študentov a ich zvyšujúcim sa príjmom. Približne jednu štvrtinu cestovného ruchu na celom svete realizuje mládež a študenti vo veku od 15 do 25 rokov. Mladí turisti formujú budúce trendy v cestovnom ruchu. Turizmus mládeže je viac než len priemyslom má aj významnú kultúrnu a vzdelávaciu funkciu.
Prostredníctvom cestovania si mladí ľudia rozširujú svoje vedomosti, poznávajú nové krajiny a kultúry, čo napomáha rastu medzinárodnej tolerancie. Európska Únia tiež vníma mládež ako veľmi vitálnu časť cestovného ruchu a preto stimuluje turizmus mládeže prostredníctvom výmenných kultúrnych a vzdelávacích programov. Napriek tomu, že rozsah a význam turizmu mládeže a študentov neustále rastie, doteraz sa venovala minimálna pozornosť jeho výskumu, čo bolo odôvodňované jeho nízkou ekonomickou hodnotou. Cieľom seminárnej práce je definovať účastníkov mládežníckeho cestovného ruchu, predstaviť rôzne formy cestovného ruchu detí a študentov a ich možnosti a podmienky výberu z obrovskej škály ponúk cestovných kancelárii, študentských agentúr či ponúk zverejnených na úradoch práce.