Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť o distribučných systémoch, ktoré patria medzi najdôležitejšie, a je vykonávané so všetkými ostatnými marketingovými rozhodnutiami. Teda vo svojej podstate znamená, akou najlepšou cestou a najlepším spôsobom dať do obehu vyrobený produkt, a ako tento produkt na trhu uplatniť.
Hlavnou úlohou distribúcie je zaistiť, aby bol výrobok ponúkaný na správnom mieste a v správnom čase. Jednou z možností je predaj prostredníctvom priameho marketingu alebo prostredníctvom medzičlánkov, t. j. sprostredkovateľov. V praxi je však zaistenie distribúcie väčšiny druhov tovarov priamou cestou nereálne. Tovar sa tak k zákazníkovi dostáva prostredníctvom sprostredkovateľov.
Každá firma sa snaží o vytvorenie čo najvýhodnejšej cesty odbytu pre distribúciu svojich produktov.
Firmy ju zriedka zaisťujú samostatne a venujú im malú pozornosť, čo má niekedy závažne negatívne dopady na ich podnikanie. Sú väčšinou súčasťou distribučného reťazca, alebo distribučnej cesty. Úspech konkrétnej firmy závisí nielen na tom, ako dobre funguje, ale taktiež na tom, aký kvalitný je celý distribučný reťazec v porovnaní s konkurenciou.