V našej práci sme sa zamerali na charakteristiku firmy, funkcie firmy a jej členenie, ale aj ciele, ktoré si musí firma stanoviť, aby sa uchytila na trhu. Musí si vypracovať aj plán stratégie. V našej práci je zachytený aj pojem stratégia, typy stratégií a zdroje financovania firmy.
1. CHARAKTERISTIKA FIRMY
Firma nakupuje výrobné zdroje (prácu, pôdu, kapitál), aby ich transformovala na hotové výrobky a tieto predávala spotrebiteľom (domácnostiam). Organizujúcim prvkom v procese výroby je podnikateľ. Podnikatelia zodpovedajú za ekonomické rozhodnutia, rozhodujú o tom, čo a koľko budú vyrábať, aké výrobné technológie budú používať a pod. Vzhľadom na časový posun medzi rozhodnutím o výrobe a uvedením daného výrobku na trh musí podnikateľ pri svojom rozhodnutí predvídať dopyt po výrobkoch. Z toho vyplýva, že podnikateľ musí niesť riziko, že dopyt počas uvedeného intervalu zaznamená určité zmeny. Vklad podnikateľa do výrobného procesu sa teda môže považovať za osobitný výrobný faktor. V štandardnej neoklasickej teórii vystupuje firma ako subjekt, ktorý transformuje vstupy (inputy) na výstupy (outputy).
Firma v súvislosti so svojou výrobnou činnosťou vystupuje na týchto trhoch:
- trh výrobkov a služieb ( predáva tovary a služby)
- trh výrobných faktorov (kupuje výrobné faktory)