Organizačné správanie je v odbornej literatúre a manažérskej praxi na Slovensku relatívne nový pojem. Na rozdiel od hospodársky vyspelých krajín, kde sa s týmto pojmom stretávame už vyše pätnásť rokov, v našej odbornej literatúre sa začal používať iba pred niekoľkými rokmi. Ako vyplýva už z jeho názvu, organizačné správanie sa zaoberá správaním sa ľudí v pracovnom procese. Ide o pracovný proces, ktorý prebieha v inštitúciách, na označenie ktorých používame spoločný názov organizácie. Súčasný svet je svetom organizácií. Organizácie vytvárajú ľudia preto, aby mohli dosiahnuť ciele, ktoré jednotlivec z rôznych dôvodov nemôže dosiahnuť individuálne. Procesy, ktoré v týchto organizáciách prebiehajú, tiež realizujú ľudia. Napokon produkt činnosti organizácie slúži na uspokojenie potrieb ľudí. Už na základe toho možno dokumentovať nezastupiteľnú úlohu človeka a jeho význam pre efektívne fungovanie organizácie.
Organizačné správanie integruje poznatky, ktoré sa v oblasti manažmentu uplatňujú od vzniku manažmentu ako vednej disciplíny a ktoré sa postupne obohacovali v rámci takých disciplín ako je organizácia práce, priemyselná (industriálna) psychológia, prípadne aj ďalších príbuzných disciplín. Organizačné správanie sa zaoberá tiež manažérskou prácou. Preto jeho obsah tvoria aj otázky súvisiace s mocou a jej uplatňovaním, vedením ľudí, ich motiváciou, ale aj riešením konfliktov na pracovisku, organizačným dizajnom a podobne. Preto je organizačné správanie integrálnou súčasťou študijných programov každej významnej vzdelávacej inštitúcie, ktorá poskytuje vzdelávacie programy v oblasti manažmentu.