Akékoľvek riešenie konfliktov nie je možné bez komunikácie. Na druhej strane, útočná alebo nejasná komunikácia je veľmi častým dôvodom, prečo sa vzniknuté konflikty zhoršujú. Podstatnú časť konfliktov tvorí neútočný a konštruktívny spôsob komunikácie. Často sa stáva, že jednajúci nevidia svoje chyby, neuvedomujú si vlastné nedostatky, ani to, že sami sú príčinou konfliktov. Napríklad, ak sa klientovi zdá určitý problém jednoduchý a riešenie jasné, my to môžeme vidieť celkom inak, potom je klient sklamaný. Jednajúci i klient urobia čokoľvek, aby spor vyhrali a vyšli z neho ako víťazi. Všade tam, kde sa dostávajú ľudia do kontaktu nevyhnutne dochádza aj k stretu ich motívov, cieľov, zámerov. Túto zrážku nazývame konfliktom. Nezabúdajme, že ten sa dá vyriešiť. Je len na nás, aký spôsob riešenia konfliktu si vyberieme.