1. Význam auditu marketingu pre zvyšovanie výkonnosti aktivít marketingu. - AM ako určitá forma nezávislého skúmania marketingovej výkonnosti podniku, ktorého úlohou je nielen určiť problémové oblasti a marketingové príležitosti, ale aj vypracovať plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy. AM sa v modernej trhovej ekonomike začal postupne uplatňovať ako jedna z foriem, ktorá má pomáhať riešiť úzke miesta, včas upozorniť na určité hrozby, ktoré aj pri uplatňovaní marketingu môžu nastať.
2. Zakladatelia auditu marketingu a jeho história. AM je veľmi mladá disciplína. AM prechádzal rôznymi vlnami:
1 vlna generačná vlna( Kotler, Simon, Majaro)
2 vlna štartovacia vlna, rozvinul ju Kotler, Majaro
3 vlna problémová vlna 90r.
4 vlna uniformné trendy – prechod od formovania otázky k riešeniu
6 výkonná vlna „ musíme dosiahnuť objektívnu odpoveď, kde bol AM aplikovaný a dosiahnuť riešenie
7 riadený MA „ aby bol dosiahnutý efekt. M, musí komunikovať riadiaci zo zodpovednou osobou“
8 moderný auditový fenomén - buduje sa na autoritatívnej metóde