Reklama má svoje prvopočiatky zakorenené už v dávnej histórií – pred viac ako 3000 rokmi p. n. l., kedy sa vtedajší obyvatelia rôznymi nápismi potrebovali inšpirovať a zviditeľňovať svoje obchody. Masové rozširovanie reklamy sa začalo v 17. storočí, kedy sa slovo ,,reklama“ začalo objavovať v slovníkoch a postupne všeobecne vysvetľovalo spôsoby podobné jej dnešnému chápaniu – ako forma platenej prezentácie produktov alebo služieb, za ktorou stojí konkrétny zadávateľ. Reklamu často využívajú aj bežný ľudia v svojom každodennom živote. Aj napriek tomu všetkému mnoho ľudí v súčasnosti považuje reklamu za novodobú otravnú a útočiacu zbytočnosť.
Reklama zaznamenala búrlivý vývoj súvisiaci s potrebou nových techník, spôsobov komunikácie aj médií. Táto potreba vyplýva zo stále sa zväčšujúcej ignorácie tradičných reklám bez myšlienok a známok kreativity, presýtenosti rôznymi posolstvami a nárastu konkurencie. Týka sa to tak isto hmotných produktov ako aj služieb, ktoré s rastúcou životnou úrovňou tiež zaznamenávajú veľký rozvoj pri rastúcom blahobyte.
Hlavným cieľom našej práce je na základe teoretických poznatkov porovnať zaužívanú prax na základe analýzy reklamy v podniku Ultra plast s.r.o. Štruktúru našej práce tvoria dve kapitoly, z ktorých prvá je teoretická a druhá je praktická.