Kvalita je v súčasnosti najvýznamnejším aspektom podnikateľského úspechu a spolu s cenou je zároveň hlavným faktorom voľby zákazníka alebo odberateľa v otázke nákupu produktov alebo služieb. Podstata prežitia podniku a jeho trvalého úspešného pôsobenia na trhu spočíva v snahe o trvalé zlepšovanie kvality. Poštové služby sú zamerané na duševnú podstatu človeka, na tovar a nehmotné majetky, peniaze. Slovenská pošta pôsobí na trhu prepravy zásielok v súčasnosti v silnom konkurenčnom prostredí domácich i zahraničných prevádzkovateľov.
Neustále zvyšovanie kvality poskytovaných poštových služieb je spolu s opatreniami na zvýšenie prevádzkového zisku v súčasnosti jedným z jej hlavných cieľov.
Veľmi dôležitou požiadavkou všetkých zákazníkov pošty na ktoromkoľvek mieste na svete je, aby pošta doručovala ich zásielky včas. Slovenská pošta Kysucké Nové Mesto si je tejto požiadavky vedomá a preto stále vyvíja a zdokonaľuje systém monitorovania a hodnotenia kvality v oblasti včasnosti dopravy zásielok.
Definovanie súčasného a cieľového profilu pošty na základe poznania zákazníckych potrieb je východiskom aplikácie komplexného manažmentu kvality. Pre zlepšovateľov kvality poštových služieb musí byť nesmierne dôležité, aby rozmýšľali v rámci celkovej tendencie, ktorá dáva iniciatíve zlepšovania smer a ktorá je doplnená vhodnou metodikou, nástrojmi a technikami zvyšovania kvality.
Ročníková práca má 7 kapitol. Každá kapitola je venovaná pošte, poštovým službám a ich kvalite, či iným zaujímavostiam. Posledná kapitola (7) grafovo a tabuľkovo spriehľadňuje poskytovanie poštových služieb.