Príprava vyučovacej hodiny, na ktorej chce učiteľ využiť hru, je veľmi náročná. Učiteľ si musí premyslieť obsah i organizáciu, materiálne zabezpečenie, výber skupín, prípravu žiakov a podobne. Hry sledujú rôzne ciele. Môžu byť zamerané na psychické uvoľnenie, rozvoj komunikačných schopností, samostatnosti, tvorivosti a podobne.
Zásady, ktoré je potrebné dodržiavať pri realizácii hier:
Tieto zásady vyplývajú z všeobecných zásad výchovného procesu. Učiteľ by na ne nemal zabúdať pri uvedení akejkoľvek hry. Tieto zásady sú navzájom späté, jedna podnecuje druhú a vzájomne sa dopĺňajú.
Zaraďujeme medzi ne tieto zásady:
• zásada názornosti – pri hrách je potrebné využívať konkrétne materiály a ukážky
• zásada aktívnosti – deti by sa mali aktívne zapájať, resp. hra by mala deti podnecovať k aktivite a aj sám učiteľ by mal byť aktívne zapojený do priebehu hry ...