Práca Etický kódex a jeho vplyv na marketingovú komunikáciu mi bola zadaná v rámci predmetu Marketing služieb. V práci sú obsiahnuté základy etiky, čo je morálka, ako právo vplýva na etiku, morálku a etický kódex, význam marketingovej komunikácie a ďalšie dôležité veci pre túto tému.
Hlavnou témou tejto práce je vzťah medzi etickým kódexom a marketingovou komunikáciou a právnymi dopadmi pre porušenie či už etického kódexu alebo marketingovej komunikácie. Poslaním práva (čo býva vyjadrené v etickom kódexe) je nielen chrániť záujmy odborníkov, regulovať konflikty a konkurenciu medzi nimi, zachovávať stavovskú solidaritu, čeliť nelegitímnym či neprimeraným nárokom klientov a pod. Jeho cieľom je aj vyjadriť a vynútiť zodpovednosť odborníkov za dobrý, spoločnosti prospešný výkon odbornej praxe.
Cieľom práce je priblížiť dôležitosť etického kódexu či už v podnikoch, školách alebo iných organizáciách v rámci marketingovej komunikácie. Je v nej zhrnutá podstatná časť etiky, správania sa, manažovania, významnosť etického kódexu i dôležitosť marketingovej komunikácie.