Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Otázky ku skúške Marketingová stratégia

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Podstata strategického marketingu
Marketingovou stratégiou rozumieme dlhodobú koncepciu činnosti podniku v oblasti marketingu a jej zmyslom je premyslene a účelne rozvrhnúť zdroje podniku tak, aby mohli byť čo najlepšie splnené dva základné ciele: spokojnosť zákazníka a dosiahnutie zisku a výhody pred konkurenciou.

2. Marketing a strategický marketing
Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stanovených cieľov.
Strategický marketing je jednou z vývojových fáz marketingu, uvažovanou vo vzťahu k marketingovým funkciám a časovým horizontom. Reprezentuje jej definovanie cieľov, analýzu príležitostí a hrozieb, kladie značný dôraz na proces marketingového plánovania a vypracovania marketingových plánov, na voľbu a formulovanie vhodných marketingových stratégií a ich realizáciu. Je to marketing, ktorý prenikol do riadiacich a rozhodovacích procesov podniku.

3. Marketingová stratégia
- predstavuje súhrn zámerov a činnosti človeka, ktoré používa na dosiahnutie svojho cieľa, vychádza z trhu, musí byť určovaná externým prostredím
- odráža predstavu podniku o tom, ako čo najrentabilnejšie využiť schopnosti a zdroje podniku na trhu
- predstavuje usporiadaný marketingový postup, pomocou ktorého dosiahne podnik svoje marketingové ciele
- obsahuje špecifické stratégie pre cieľové trhy, mark. mix i pre úroveň mark. výdavkov. Je nutné osobitne formulovať mark. stratégiu pre jednotl. segmenty, na kt. sa podnik zameriava, pretože segmenty sa medzi sebou líšia potrebami, reakciou na marketing i ziskovosťou.
- mark. logika, ktorou podnik dosahuje svoje mark. ciele (Kotler).
...
Hodnotenie (0x):