Registrácia | Prihlásiť

Projekt: Metódy merania konkurencieschopnosti

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1.1 Vymedzenie pojmu konkurencia
Fuchs a Tuleja rozumejú pod pojmom konkurencia proces stretávania rôznych, spravidla protikladných záujmov subjektu trhu. Proces konkurencie je podľa nich od trhu neoddeliteľný a je predpokladom jeho fungovania.

Konkurencia môže byť definovaná ako rivalita alebo boj, často medzi viac či menej rovnomernými súpermi. Schopnosť konkurovať môžeme ďalej definovať ako schopnosť výrobku byť vnímaný ako lepšia alternatíva k výrobkom ponúkanými konkurenčnými spoločnosťami.
...
1.1.2 Necenová konkurencia
Cieľ necenovej konkurencie ostáva zhodný s cieľom cenovej konkurencie, a to dosiahnuť, aby potenciálny zákazník uprednostnil pri výbere podniku u ktorého nakúpi výrobky, práve ten ktorý podnik.
Nasledujúca tabuľka prináša prehľad metód a prostriedkov, ktoré podniky využívajú pri jednotlivých metódach.
Tabuľka č. 2: Prehľad metód a prostriedkov jednotlivých foriem konkurencie...

Úspešnosť konkurencieschopnosti je daná jeho hospodárskymi výsledkami a je možné ju merať finančnými ukazovateľmi podniku. Ako indikátory konkurencieschopnosti podniku je možné zvoliť ukazovatele rentability. Indikátory rentability patria medzi nasledovanejšie indikátory. Pri analýze v praktickej časti využijem nasledujúce ukazovatele:...

1.2.6 Rentabilita tržieb
Rentabilita tržieb (ROS return on sales) sa vypočíta ako pomer čistého zisku a celkových tržieb. ROS je možné brať ako ukazovateľ nákladovosti, pretože rozdiel medzi tržbami a ziskom sa rovná nákladom.

1.2.7 EBIT
Zisk z hlavnej zárobkovej činnosti pred zdanením, úhradou úrokov z cudzieho kapitálu(EBIT Earning before interests and taxes) umožňuje merať mieru zhodnotenia vynaložených nákladov v procese ich transformácie na predané výkony, je preto považovaný za kritérium vnútornej reprodukčnej schopnosti podniku.
...
Hodnotenie (0x):