1.1 Definícia procesu
V odbornej literatúre sa môžeme stretnúť s mnohými definíciami pojmu proces. Väčšina z nich vychádza z definície podľa STN EN ISO 9001:2001 ktorá hovorí, že proces je súbor vzájomne pôsobiacich činností, ktoré premieňajú vstupy na výstupy. Proces je teda súbor vzájomne pôsobiacich činností, ktoré dávajú pridanú hodnotu vstupom – pri využití zdrojov – a premení ich na výstupy, ktoré majú svojho zákazníka [1].
1.2 Základné charakteristiky procesu Medzi základné charakteristiky procesov patria: cieľ procesu, vlastník procesu, zákazník procesu, vstupy a výstupy procesu, rozsah procesu (jasne vymedzený začiatok a koniec procesu) .
1.2.1 Cieľ procesu Stanovenie cieľa procesu a určitých merateľných ukazovateľov napĺňania procesu je nesmierne dôležité. Musíme jednoznačne poznať poslanie procesu, kam má smerovať a taktiež musíme byť schopný určiť, v akej miere sa nám darí ciele procesu napĺňať. Musíme si uvedomiť že nestačí hodnotiť cieľ procesu sám o sebe, ale v akej miere proces prispieva k naplneniu celkových cieľov spoločnosti (organizácie)...