Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmente Strategické myslenie je základom stratégie a je myslením na budúcnosť, ktorá prináša zmeny. Budúcnosť je nepredvídateľná ale má svoje alternatívy.
Strategickým myslením rozumieme taký spôsob myslenia, ktorý zodpovedá podstate a špecifickým rysom strategických procesov.
Strategické myslenie sa musí odraziť v prístupe k riešeniu strategických úloh i vo výbere metód ich riešenia pri formulácii a implementácií.
Všetci manažéri si musia osvojiť zásady strategického myslenia. Ich zvládnutie je predpokladom kvalifikovaného riadenia základných rozvojových procesov firiem a organizácií.
Princípy strategického myslenia sa vzájomne doplňujú a prekrývajú. Nie je možne preto chápať oddelene a izolovane. Iba ich aplikácia ako celku prináša očakávaný efekt. Je to: princíp myslenia vo variantoch, princíp permanentnosti, princíp celosvetového prístupu, princíp interdisciplinárneho myslenia, princíp tvorivého myslenia, princíp syntézy exaktného a intuitívneho myslenia, princíp myslenia v čase, princíp zpäťnoväzbového myslenia, princíp agregovaného myslenia, princíp orientácie na špičkové výsledky, princíp koncentrácie, princíp etiky myslenia, princíp vedomia práce s rizikom...