Prezentácia násilia v masmédiách je reálnym problémom dnešnej doby. Môže negatívne ovplyvniť vývin jedinca. O to viac je rizikom pre zdravý vývin dieťaťa, v našom prípade žiaka mladšieho školského veku. Nie každý je však pripravený odolávať tlaku masmédií. Mladší školský vek je charakteristický pôsobením vonkajších vplyvov a podnetov na dieťa. Dieťa v tomto veku nadobúda schopnosť rozlišovať pozitívne a negatívne dôsledky konania a práve masmédiá môžu vyvolať skreslený pohľad na realitu a skutočný život. Človek si výchovou a interakciou s vonkajším prostredím postupne uvedomuje svoju osobnú identitu. Cez rozprávky, filmy, reklamy, časopisy, TV, rozhlas či internet sa k dieťaťu dostávajú kontrolovane i nekontrolovane informácie, postoje a hodnoty, ktoré priamo ovplyvňujú jeho osobnosť, jeho osobný hodnotový rebríček a jeho pohľad na svet.
S cieľom rozobrať tento problém prehľadne a koncepčne je práca rozdelená do piatich kapitol.
Prvá kapitola podáva charakteristiku vývinového obdobia mladšieho školského veku.
Druhá kapitola pojednáva o násilí, druhoch a příčinách vzniku násila.
Obsahom tretej kapitoly sú masmédiá, vymedzenie pojmu, členenie masmédií, vplyv masmédií na človeka. Súčasťou tejto kapitoly je pohľad na násile v masmédiách. Táto kapitola poníma vplyv negatívnych foriem prezentácie násila v masmediálnych prostriedkoch, ktoré slovom i obrazom hlboko vstupujú do fantázie diváka.
Štvrtá kapitola sa venuje pohľadu na vplyv násilia prezentovaného v masmédiách na deti. Jej súčasť tvoria subdkapitoly, ktoré pojednávajú o mediálnej etike, závislosti od masmédií a mediálnej ochrane detí.
V praktickej časti autorka prezentuje výsledky prieskumu k danej problematike.