Prenikanie marketingu do kultúrneho a umeleckého sveta Prenikanie marketingu do kultúrneho a umeleckého sveta vyvolávalo spočiatku rôzne polemiky, obavy i úplné odmietanie, ktoré vyplý-valo najmä z obavy z komercializácie ponuky kul-túrnych organizácií. Zástancovia marketingu v kultúre preto veľmi dôrazne poukazovali na jeho odlišnosti od tradičného marketingového prístupu uplatňovaného v obchode a priemysle.
Najdôležitejším aspektom bolo a stále je zachovanie autonómie kultúrnej tvorby od vplyvu trhu.
V súčasnosti sa väčšina odborníkov zhoduje v presvedčení, že úlohou marketingu v kultúre nie je prispôsobovať ponuku požiadavkám trhu, ale prilákať spotrebiteľov k existujúcemu produktu.
Ciele ekonomiky a marketingu v kultúre
Cieľom ekonomiky a marketingu v kultúre je definovať základné roviny vzťahu medzi kultúrou a ekonomikou, poukázať na špecifiká marketingu v kultúre, analyzovať možnosti využitia marketingo-vých nástrojov v kultúrnych organizáciách a v neposlednom rade pojednať o úlohách štátu v kultúre a postavení kultúry v európskom in-tegračnom procese.
...