Kompletné poznámky z komunikácie s verejnosťou, spracované do Wordu z PDF.
Ciele a definícia komunikácie:
komunikácia je pojem, ktorý má veľmi široké použitie, môžeme ho nazvať aj dorozumievaním. Môže byť použité ako označenie pre dopravnú sieť, premiestňovanie ľudí, materiálu ale aj myšlienok, postojov ale aj pocitov od jedného človeka k druhému. Komunikácia je nepretržitá, zrozumiteľná, symbolická v predstavách ľudí, je ale názorná, je to dvojsmerná aktivita, má vždy nejaký účel, presvedčenie a zámer. Vo všeobecnosti znamená komunikácia rozhovor. V širšom zmysle je komunikácia výmena informácií medzi jedincami prostredníctvom spoločného systému znakov. Pri komunikácií dbáme na jasnosť, zrozumiteľnosť a presnosť informácie, aby nedošlo k pseudokomunikácii-deformácia v oblasti obsahu informácie...
3 úrovne komunikácie
sociálna, verbálna, spoločenská
Sociálna:
a) komunikačná – výmena informácií
b) interakčná – výmena aktivita bezprostredná organizácia spoločnej činnosti
c) percepčná – vzájomné vnímanie, poznávanie a pochopenie
Základnými zložkami komunikácie sú
- komunikátor =oznamovateľ- správu alebo informáciu odovzdáva, dôležitá je jeho vierohodnosť, štýl prejavu a rýchlosť reči
- komunikant = prijímateľ- správa alebo informácia mu je adresovaná
- komuniké - obsah správy alebo informácie
- komunikačný kanál- spôsob prenosu informácie
Základný model ľudskej komunikácie: Komunikačným modelom rozumieme schému či vzor, ktorý ukazuje akú štruktúru má komunikácia, aké pravidlá tam platia a ako to funguje.
...