Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Inovačný manažment - výcuc z knihy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1 Konkurencieschopnosť a inovácie
1.1 Konkurencieschopnosť

Porter: Konkurencieschopnosť vychádza z identifikácie a využívania konkurenčných výhod, ktoré rešpektujú špecifiká národného hospodárstva a jednotlivých odvetví.
Manažment firmy by mal vytvoriť takú konkurenčnú stratégiu svojho podnikania, aby získal KV, bol schopný implementovať inovácie a rozvojovú stratégiu.

Konkurencieschopnosť podľa EÚ:
Schopnosť regiónov produkovať výrobky a služby, ktoré obstoja na medzinárodných trhoch a súčasne je zabezpečené udržiavanie vysokých a trvalých príjmov obyvateľstva.
Konkurencieschopnosť je schopnosť firiem, odvetví, regiónov, národov a nadnárodných regiónov generovať vysokú úroveň príjmov a zamestnancov.
...

1.2 Konkurenčné stratégie
Konkurenčná stratégia je proces hľadania priaznivého postavenia firmy v príslušnom odvetví s cieľom vybudovať výnosnú a dlhodobo udržateľnú pozíciu firmy voči vplyvom, ktoré podmieňujú charakter a intenzitu konkurencie v danom odvetví.

Michal Porter – 1980- 3 typy konkurenčných stratégií:
1.) stratégia nákladového vodcovstva
2.) stratégia diferenciácie
3.) stratégia koncentrácie (focus stratégia)
...
Hodnotenie (0x):