V mojej práci som sa rozhodol venovať problematike nákupného správania, pretože si myslím, že je to aktuálna a veľmi dôležitá téma. Nakupovanie je totiž súčasťou takmer každého nášho dňa. Nakupujeme všetko možné – potraviny, tovar, či služby.
V prvej časti sa budem snažiť bližšie rozobrať nákupné správanie sa spotrebiteľov, od jednotlivca, domácností až po organizácie. V druhej časti mojej práce viac rozoberiem nákupné správanie sa organizácií.
Ako som vyššie spomenul, nákupné správanie je všade okolo nás. Rozmach nákupného správania so sebou však prináša aj množstvo negatívnych dôsledkov, akou sú poruchy správania – napríklad shopoholizmus. Práve preto je podľa mňa dôležité, aby ľudia boli o nákupnom správaní a jeho dôsledkoch informovaní. Dúfam, že moja práca bude v tomto smere nápomocná a priblíži tak čitateľom základy nákupného správania.