Rodia sa ľudia s manažérskymi zručnosťami alebo sa dajú získať štúdiom a praxou? Na túto otázku správna odpoveď neexistuje. Sú ľudia, ktorí rokujú, vyjednávajú, vedú rozhovory intuitívne a aj bez vyššieho vzdelávania dokážu vystupovať úspešne. Sú však aj takí, ktorí potrebujú tréning a štúdium.
Americký psychológ a manažér D. Carnegie vo svojej knihe uvádza niekoľko spôsobov, ako sa zapáčiť ľuďom. Či už je to byť pozitívne naladený a usmievať sa, alebo byť pozorným poslucháčom a zároveň viesť druhých, aby o sebe rozprávali. Veľmi dôležité je aj hovoriť o všetkom, čo druhého zaujíma a vzbudiť v ňom pocit, že je najdôležitejšom osobou. Všetky tieto uvedené pravidlá nie sú vtieraním sa, alebo vnucovaním sa, ale skutočným záujem o partnera a jeho prácu, záujmy a problémy.
Aby ste ako manažér urobili dojem, nestačí len ovládať komunikáciu. Rovnako dôležité je aj vhodne zvolené oblečenie, úprava zovňajšku a úroveň všetkých materiálov, ktoré používate a dávate k dispozícii. Svoj image podporíte nielen odbornými poznatkami, ale i komunikačnými schopnosťami a neverbálnymi prejavmi a takou úpravou zovňajšku, aby ste sa hodili do daného prostredia.