Práca je v AJ a pojednáva o rozdieloch medzi originálnymi a durhovýrobnými autodielmi. Práca bola ohodnotená známkou výborný na UMB ekonomická fakulta. Zameriava sa na trhové otázky ako vývoj ceny, sortimentu. Praktická časť obsahuje dotazníkový prieskum.
Abstrakt:
V týchto dňoch môžeme sledovať jedno z najťažších období pre fyzické aj právnické osoby v každom ekonomickom sektore. Transport, či už osôb alebo tovaru, je jedným zo základných elementov pre zachovanie plynulej ekonomickej aktivity. Dnes sú používatelia osobných aj nákladných automobilov prinútený hľadať riešenia ako znížiť náklady a zvýšiť profit. Táto Bakalárska práca sa zameria na situáciu na slovenskom automobilovom trhu s náhradnými dielmi a zároveň pravdivé porovnanie dílerov, kvality, ceny a producentov originálnych a druhovýrobných autodielov. Výsledok má priniesť informácie fungovaní systému trhu, navrhnúť možnosti zlepšenia efektivity predaja a priniesť objektívne porovnanie týchto dvoch skupín dielov.
Hlavným cieľom našej práce je preskúmať náklady a prínosy pri originálnych a druhovýrobných autodieloch. Čiastkové cieľe sú.
• Ohodnotiť všetky ďalšie výhody a rovnako aj nevýhody spojené originálnymi a druhovýrobných autodielov z pohľadu subjektov trhu.
• Definovať predajný proces od fabriky až po finálneho zákazníka. Vysvetliť rabatovú politiku pri predaji autodielov. Porovnať stratégiu pri predaji originálnych a druhovýrobných autodielov. • Porovnanie rozdielov a spoločných aspektov medzi originálnymi a druhovýrobnými dielmi ako kvalita, životnosť, dostupnosť a producent.
• Určenie životného cyklu automobilu z pohľadu producenta auta a z pohľadu producenta náhradných dielov. Hľadanie spojitosti medzi vekom daného modelu auta a množstva ponúkaných dielov prvovýrobnými spoločnosťami a druhovýrobcami počas životného cyklu automobilu. • Kampaň „Právo na opravu” pokračovať alebo zastaviť poskytovanie technických informácií druhovýrobcom. Plusy a mínusy. Lobbing originálnych producentov a regulácia Európskej únie. • Návrhy ako vylepšiť efektivitu trhu s autodielmi od producenta až po konečného zákazníka.