1 Etika
1.1 Čo je etika?
„Etika je tak náročný predmet, že by sme ho najradšej obišli. Ekonómovia však začínajú znova objavovať (Adam Smith si to uvedomoval už pred dvesto rokmi), že krivky ponuky a dopytu, základné stavebné kamene ekonomickej analýzy, závisia na presvedčeniach a záväzkoch, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy.“ (HEYNE, 1996, s. 8).
1.2 Etika marketingu
1.2.1 Podnikateľská etika
Je definovaná vzťahom etiky a podnikania. Zaoberá sa štúdiom morálnosti a nemorálnosti, ako aj možnosťami spravodlivosti ekonomických systémov (De GEORGE. 1987, s.6).
Predstavuje súbor pravidiel, zásad a princípov, ktoré poskytujú návody pre primerané správanie a konanie v špecifických situáciách v podnikaní (LEWIS, 1985, s.377-383).
Nepozostáva zo žiadnych mimoriadnych etických zásad a princípov, ktoré sú odlišné od všeobecných, a sú aplikované iba v podnikaní. Je súborom všeobecne platných etických zásad a noriem aplikovaných v podnikaní (FREDERICK, 1988, s.54).
Marketing je práca s trhom, ktorou sa uľahčuje výmena s cieľom uspokojiť ľudské potreby a želania (KOTLER, 1990, s.7)...