Aby bol proces prijímania a adaptácie ešte efektívnejší ako je doteraz, odporúčam, aby firma mala vytvorený orientačný balíček zamestnanca, ktorý by čiastočne uľahčil prácu personálnemu oddeleniu a na druhej strane by oboznámil nového pracovníka s firmou ešte predtým, ako prvýkrát vstúpi do firmy po absolvovaní prijímacieho pohovoru.
Analýza procesu prijímania a adaptácie pracovníkov vo firme preukázala určité medzery ako je chýbajúci orientačný balíček, ktoré odporúčam doplniť do terajšieho procesu, čím by sa postup prijímania a adaptácie zamestnancov v spoločnosti ešte viac zefektívnil. Ale taktiež by sa uľahčila práca personálneho oddelenia. A tiež predpokladám, že nový zamestnanec by mal v prvých dňoch aj lepší pocit a necítil by sa až tak cudzo v novom pracovnom prostredí.
Na základe analyzovania procesu vo firme som došla k riešeniu, ktoré by napomohlo práci personálneho oddelenia a ktoré by pomohlo novému pracovníkovi čiastočne sa pripraviť na novú prácu. Nový zamestnanec tak v prvých dňoch v novej práci nebude zasypaný množstvom dôležitých informácií, ktoré je firma povinná zamestnancovi odovzdať.