Intuícia a improvizácia pre efektívny rozvoj malej či veľkej spoločnosti už v súčasnom dynamickom prostredí nestačí. Rapídny rozvoj celosvetových trhov, rýchly rozvoj nových technológií a prudký nárast počtu nových foriem distribúcie produktov a služieb. Taktiež hrá dôležitú rolu stála zmena potrieb, želaní a preferencií zákazníkov.
Tvrdé konkurenčné prostredie donútilo organizácie lepšie sa orientovať a byť schopné spolupracovať s inými firmami, a to aj s takými, ktoré môžu byť v niektorých smeroch ich konkurentmi. Manažéri sú na základe týchto dôvodov donútení využívať strategické plánovanie pre zachovanie životaschopnosti firmy v konkurenčnom prostredí trhu.
V súčasnosti asi už každý manažér veľkej firmy si nedovolí oponovať o dôležitosti plánovania. Dôraz sa kladie na nové príležitosti pre spoločnosť a zvyšovanie hodnoty produktov. Manažéri sa snažia dosiahnuť odlíšenie od konkurencie a stanoviť relatívne ciele, čiže tie, ktoré sú priamo porovnateľné s konkurenciou.
Plánovanie nie je len o tom zahrnúť do procesu pracovníkov finančného oddelenia, ale aj všetkých členov spoločnosti. Veď napokon, kto môže uspieť pri budovaní moderného systému plánovania. Teoretici, alebo ľudia z praxe? Určite cenné informácie z praxe a praktické trhové informácie sú „nad zlato“.