Komunikácia sama o sebe vyjadruje v podstate prenos alebo transfer informácie, ktorú odosielateľ vzdelí príjemcovi pomocou verbálnych alebo neverbálnych znakov. Tento termín pochádza zo starovekého latinského slova communis čo prakticky znamená niečo ako spoločný, zdieľaný. Jej význam pre fungovanie organizácii ale aj celej spoločnosti je nesmierny. Konkrétne pre firmy je komunikácia elementárnym prostriedkom pre zabezpečenie koordinácie interných procesov vo vnútri organizácie. „Manažéri komunikujú sospolupracovníkmi pri výbere cieľov, pri hľadaní najvhodnejších spôsobov ich naplnenia, pri riešení problémov či konfliktov, komunikácia je taktiež hlavným nástrojom hodnotenia ľudí, ich motivácie a usmerňovania (Szarková, M. a kol.: Komunikácia v manažmente. Bratislava: Ekonóm, 2002)“. Práve vďaka komunikačným procesom sú spoločnosti schopné spracovať a efektívne využívať informácie, dosahovať vytýčené ciele a taktiež reagovať na zmeny externého prostredia účinnými opatreniami. Komunikácia vo firmách prebieha na viacerých úrovniach a prejavuje sa hlavne vo verbálnej alebo neverbálnej forme. Proces verbálnej komunikácie je realizovaný prostredníctvom jazyka, reči .Na druhej strane neverbálna komuikácia nevyužíva na prenos informácii verbálne prostriedky ale takzvanú reč tela. Neverbálna komunikácia je taktiež neodlúčiteľnou súčasťou komunikačného procesu v organizácii. Konkrétne v oblasti obchodného manažmentu sú znaky neverbálnej komunikácie neobyčajne významné keďže manažér je pri rokovaniach v priamom kontakte s klientmi a práveneverbálne signály perfektne dopĺňajú jeho verbálny prejav a dávajú komunikácii určitý stupeň profesionality...