1. Základné pojmy (kancelária, automatizovaná kancelária, …) • viac ako 1/2 pracovníkov sú pracovníci riadiaci tok spracovania informácií - Manažéri, ktorí viac ako tretinu svojej práce trávia administratívou • súčastný štýl a tvorba komunikácie vychádzajú zo série kancelárskych činností 1.1 Kancelárske informačné systémy (KIS) • boli pôvodne založené na spracovaní dokumentov pomocou inteligentných písacích strojov • v súčasnosti sú KIS využívané na spracovanie textov, tvorbu tabuliek, email, hlasovú poštu, telefax, využívanie obrazových terminálov, mikrografií, DTP, databázové systémy, počítačový grafiku, elektronickú výmenu údajov, počítačové siete a všetky výpočty na osobných počítačoch 1.2 Kancelária • miesto, kde sa spracúvajú informácie; potrebné na riadenie určitého systému • v širšom zmysle pod pojmom kancelária rozumieme pracovisko odborníkov rôznych profesií • v anglosaskej literatúre sa tieto systémy nazývajú office - automation (automatizovaná kancelária) 1.3 Automatizácia administratívnych pracovísk (AAP) 1.3.1 Informačná technológia • súhrn procedúr, operácií, ktoré sa vytvárajú v určitej postupnosti a realizujú proces spracovania výstupných údajov na informačný produkt • v súčastnej fáze automatizácie dochádza k priamemu prepojeniu do uceleného systému a toto prepojenie môže byť prostredníctvom sietí (LAN) a keď sa jedná o prepojenie jednotlivých pruhov hovoríme o prepojení AAP