Výchova k manželstvu a rodičovstvu je v súčasnosti aktuálny problém, ktorému by sa mala venovať rodina aj škola. Školská legislatíva našej krajiny neprikladá v našich učebných osnovách výchove k manželstvu a rodičovstvu veľký ba dokonca žiadny význam. S riešením okrajových otázok tejto problematiky sa stretávame na hodinách etiky, náuky o spoločnosti, náboženstva a biológie na základnej a strednej škole len v malom rozsahu. Prírodné vedy našich žiakov učia iba o biologickej stránke rozmnožovania a vyučovacie predmety humanitného zamerania popisujú tento problém z pohľadu vekovej prípustnosti žiakov k začiatku pohlavného života prípade plánovania vlastnej rodiny. Rodinu síce stále chápe ako základný element spoločnosti, avšak táto fráza u žiakov nevzbudzuje veľký záujem a neprikladajú jej význam. Myslím si, že aj v dôsledku nevhodnej školskej prípravy žiakov k týmto otázkam, ktoré sú často sprevádzané aj nedostatočnou informovanosťou v rodine, vedie k predčasnému sexuálnemu životu, negatívnym zážitkom, striedaniu partnerov a v neposlednom rade nedôvere inštitútu rodiny. Práve pre nedostatok informácií získaných v škole by mali rodičia nad týmito otázkami prevziať iniciatívu do vlastných rúk. Pokiaľ rodičia nemajú informácie o tejto problematike, nemôžu ich adekvátne podať svojim deťom.
Myslím si, že každá publikácia s touto problematikou pre vychovávateľa laika – rodiča, aby mala byť písaná zrozumiteľnou, jasnou formou, aby sa v texte rodič našiel, stotožnil sa s názorom odborníka, prípade danú teóriu rozšíril či obohatil o vlastné skúsenosti či postrehy. Toto všetko je predpokladom odovzdávania informácií v oblasti výchovy k manželstvu a rodičovstvu ďalším generáciám...