Seminárna práca na tému Distribúcia a distribučná politika, má teoretickú aj praktickú časť s uvedením praktických príkladov. Prílohou seminárnej práce je didaktický test na tému seminárnej práce.
Marketing sa v poslednom období aj u nás stal kľúčovým faktorom podnikateľského úspechu . V minulosti sa marketing chápal ako uskutočňovanie predaja. Dnes podľa všeobecne známeho názoru špecialistov pod pojmom marketing rozumieme efektívnu organizáciu všetkých výrobných a odbytových činností, analýzu trhu, formu a vonkajší vzhľad tovarov, určenie charakteru obalov, výber tovarovej značky, plánovanie a organizáciu odbytu, reklamu. Zjednodušene pod pojmom marketing rozumieme uspokojovanie potrieb zákazníkov.
Jedným z hlavných pojmov marketingu je marketingový mix, ktorý tvoria marketingové nástroje, ktorými podnik môže ovplyvňovať svoje odbytové trhy respektíve dosahovať svoje marketingové ciele. Jedným z nástrojov marketingového mixu je distribúcia, ktorou sa budeme zaoberať.
Cieľom seminárnej práce je vyzdvihnúť, aký význam má distribúcia a distribučná politika pre marketing.