Seminárna práca má teoretickú aj praktickú časť s uvedením praktických príkladov na danú tému.
Cena patrí medzi najdôležitejšie prvky marketingového programu podniku, ktorá ovplyvňuje jeho podiel na trhu a výšku zisku. Cenové rozhodnutia nemôže podnik prijímať izolovane, naopak, vždy musia byť v súlade s jeho strategickým prostredím a s realitou trhu. Cena, ktorá spĺňa strategické kritériá podniku, ale nespĺňa očakávania trhu, je nesprávna, rovnako ako cena, ktorá vyhovuje zákazníkovi, ale nespĺňa komerčné potreby podniku.
Tieto tvrdenia poukazujú na veľký význam ceny a cenovej politiky, ktorú si podnik určí.
Cieľom mojej seminárnej práce bolo stručne a prehľadne priblížiť význam ceny v marketingovom programe podniku a taktiež vysvetliť dôležitosť cenovej politiky.