1 ÚVOD DO STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU 1.1 V čom vidíte analógiu medzi vojnou a podnikaním?
Vo vojne aj v podnikaní je potrebné si vytvárať stratégiu s jednou osobou na čele, ktorá to všetko riadi a motivuje svojich podriadených dosahovať ciele. V oboch prípadoch prebieha súťaž o teritórium a získať prevahu nad súperom (konkurenciou). Medzi spoločné prvky patrí: dobrá znalosť podmienok na trhu, jednotlivých hráčov a ich slabín, schopnosť rýchlo reagovať, prispôsobovať stratégie, špionáž, útok, obrana, boj, konflikt, prekvapivý úder, zahmlievanie.
1.2 Čo je poslaním uvedených firiem v článku? Poslaním firiem je premôcť konkurenta premyslenou stratégiou, nezničiť ho, ale získať prevahu nad ním, utajovať informácie a termíny o vypustení nových produktoch na trh a udržiavať konkurenciu v neistote...
...
4 STRATEGICKÁ SYNTÉZA A PODNIKATEĽSKÉ STRATÉGIE 4.1 Aké má podnik možnosti výberu, ak na trh príde nízkonákladový konkurent? Ktorá z možností je najjednoduchšia a ktorá podľa vás najvhodnejšia?
Pri vstupe nízkonákladových konkurentov môže podnik:
- buď diferencovať svoje produkty,
- alebo sa pretransformovať na nízkonákladovú spoločnosť.
Myslím si, že najjednoduchšia a najvhodnejšia je možnosť pretransformovať sa nízkonákladovú spoločnosti a to tak, že poprepúšťa prebytočných zamestnancov, bude sa sústrediť len na určitý počet zákazníckych segmentov a dodávať len základný produkt alebo službu, zmení svojich subdodávateľov na čo najlacnejších a všetky svoje náklady zníži ako sa len dá.
4.2 Sú níkonákladoví konkurenti trvalým alebo dočasným ohrozením na trhu?
Dočasným, ale záleží od stratégie. Ak je stratégie dobrá a premyslená, môžu sa na trhu udržať veľmi dlhú dobu (napríklad Ryanair)...