Proces získavania kapitálu, s ktorým podnik hospodári, a s pomocou ktorého vykonáva svoju podnikateľskú činnosť, nazývame financovanie podniku. Jedným z nástrojov takéhoto financovania je kontokorentný úver, ktorý je najčastejšie využívaný podnikateľskými subjektmi.
Cieľom tejto seminárnej práce je vymedziť základné teoretické pojmy, ktoré s kontokorentným úverom úzko súvisia ako aj zistiť, na základe modelového príkladu, ktorá banka zo štyroch vybraných poskytuje najvhodnejšie podmienky pre poskytnutie kontokorentného úveru v podmienkach konkrétnej firmy ako aj poukázať na rozdielne podmienky poskytovania tohto typu úveru, ktoré tvoria konkurenčné prostredie, v týchto nami vybratých bankách.
Prvá časť sa venuje teoretickým východiskám, ktoré sa týkajú oblasti úverových produktov. Druhá časť predstavuje prípadovú štúdiu, v ktorej sa analyzujú podmienky poskytnutia kontokorentného úveru štyroch slovenských bánk. Na záver sa zhodnotia jednotlivé ponuky konkrétnych bánk, na základe ktorých sa určí najvhodnejší variant pre vybranú spoločnosť.