Marketingové prostredia tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik. Úspešnosť firmy závisí od jej schopnosti prispôsobiť svoj marketingový mix vývoju prostredia.
Marketingové prostredie sa skladá z
- makroprostredia
- mikroprostredia (interné mikroprostredie, externé mikroprostredie)
Interné mikroprostredie vytvárajú vzťahy medzi jednotlivými organizačnými útvarmi podniku
-úspešnosť podniku bude závisieť od ich efektívnosti fungovania
-podnik musí zohľadňovať všetky faktory vnútorného prostredia, všetky tieto faktory majú súvislosť s makroprostredím a to vytvára pre podnik príležitosti a zároveň riziká
Externé mikroprostredie
1. partnerské firmy - sú jednotlivci, kt. zásobujú podnik zdrojmi potrebnými na výrobu výrobkov a služieb
2. konkurencia - každý podnik sa snaží pomocou určitej stratégie presadiť medzi svojimi konkurentmi
3. marketingový sprostredkovatelia
• sprostredkovatelia – pomáhajú podniku vyhľadávať, získavať zákazníkov a realizovať predaj (maloobchodníci, veľkoobchodníci)
• firmy fyzickej distribúcie – pomáhajú pri skladovaní a pohybe tovaru z miesta výroby do miesta určenia
• agentúry marketingových služieb – pomáhajú usmerňovať a podporovať predaj produktov na správnych trhoch (reklamné agentúry, média...) ...