Ľudské zdroje sú v súčasnosti jedným z najdôležitejších faktorov úspešného rozvoja každej organizácie. Najmä firmy pôsobiace v oblasti služieb by si mali byť tejto skutočnosti vedomé. Na zamestnancov sú kladené čoraz väčšie nároky a na ceste k úspechu už nestačí len technický pokrok. Práve jedinečné schopnosti, zručnosti, vedomosti a osobnostné charakteristiky človeka môžu výrazným spôsobom pomôcť firme napredovať. Človek je vnímaný ako nový zdroj konkurenčnej výhody, a práve preto kladie dnešná doba zvýšený dôraz na kompetentnosti jednotlivcov v organizácii.
Cieľom tejto práce je analyzovať kompetenčný model v konkrétnej organizácii pôsobiacej na Slovensku a s využitím teoretických poznatkov navrhnúť odporúčania pre efektívnejšiu implementáciu kompetentností.
Prvá kapitola je zameraná na definovanie pojmu kompetentnosť a vývoj manažérskych kompetentností. Je tu tiež zdôraznená dôležitosť kompetenčného prístupu pre organizáciu.
Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky týkajúce sa kompetenčných modelov, ich význam, výhody, využitie a spôsob tvorby kompetenčného modelu.
V tretej kapitole bakalárskej práce je charakterizovaný kompetenčný model vybranej organizácie a jeho prepojenie s teóriou vysvetlenou v prvých dvoch kapitolách. Výskumná časť bola realizovaná prieskumom na členoch danej organizácie a na jej konci je uvedených viacero odporúčaní na zlepšenie.