Cieľom diplomovej práce „Marketingový komunikačný mix pre podporu čerpania
štrukturálnych fondov EÚ“ je analýza informačných a komunikačných nástrojov pre
prípravu a implementáciu projektov v rámci vybraných opatrení operačného programu
Vzdelávanie (OPV), prostredníctvom kvalitatívneho výskumu. Teoretická časť práce je
venovaná problematike čerpania štrukturálnych fondov, ako aj teoretickým
východiskám marketingovej komunikácie. Taktiež popisuje štrukturálne fondy a ich
marketing so zameraním na marketingový komunikačný mix. V praktickej časti sú
prostredníctvom kvalitatívneho výskumu analyzované najpoužívanejšie informačné
a komunikačné nástroje pre OPV a miera spokojnosti s poskytovanými informáciami
pre potreby čerpania NFP zo ŠF EÚ. Takisto je spracovaná SWOT analýza na základe
výsledkov osobných rozhovorov s členmi projektových tímov z kvalitatívneho výskumu
a komunikačného plánu pre OPV. V závere je navrhnutých niekoľko odporúčaní na
zlepšenie marketingového komunikačného mixu OPV.