1. otázka - Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, rámcový učebný plán predmetov pracovné vyučovanie a svet práce, postavenie a úlohy predmetov pracovné vyučovanie a svet práce z pohľadu profesijnej orientácie, význam úlohy a ciele predmetu pre jednotlivcov s mentálnym postihnutím, úlohy a ciele predmetu svet práce, osobnosť, kvalifikačné a odborné požiadavky na učiteľa vyučujúceho predmety pracovné vyučovanie a svet práce, úloha učiteľa vo vyučovacom procese a jeho príprava na vyučovanie, hygiena a bezpečnosť pri práci, školské úrazy, dielenský poriadok.
Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce
Oblasť Človek a svet práce sa sústreďuje na utváranie pozitívneho vzťahu k práci. Zameriava sa na rozvíjanie praktických pracovných návykov a zručností, tvorivé využitie technických materiálov, starostlivosť o životné prostredie a pod. Dôležitá je tvorivá spolupráca žiakov. Táto oblasť zahŕňa široké spektrum pracovných činností a technológií, vedie žiakov k získaniu základných užívateľských zručností v rôznych oblastiach ľudskej činnosti a prispieva k vytváraniu životnej a profesijnej orientácie žiakov. Koncepcia vzdelávacej oblasti Človek a svet práce vychádza z konkrétnych životných situácií, v ktorých žiaci prichádzajú do priameho kontaktu s ľudskou činnosťou a technikou v jej rozmanitých podobách a širších súvislostiach.
Táto oblasť zahŕňa 2 predmety:
Pracovné vyučovanie
Svet práce
Charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce
Obsah Pracovného vyučovania je členený na zložky. Toto rozdelenie vychádza zo schopnosti žiaka osvojiť si obsah daného učiva a zo schopnosti vedieť ho aplikovať v súčasnom i budúcom praktickom živote. ...