Tvorba konkurenčnej stratégie v súčasnom dynamicky sa meniacom konkurenčnom prostredí na príklade cestovnej kancelárie.
1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
Konkurenčné stratégie dodnes patria medzi prvé a základné stratégie, ktoré sa začali vytvárať v podnikateľských subjektoch a tvoria dôležitú súčasť hierarchickej štruktúry stratégie organizácie.
Sú zamerané na súťaž s konkurenciou v odvetví a na úspechy v nej. Pôvodne boli inšpirované klasickými vojenskými stratégiami, ktoré sú vedenú túžbou po víťazstvách.
Konkurenčné stratégie sú vytvárané na úrovni SBU – strategických podnikateľských jednotiek. SBU je odbor podnikania, v ktorom organizácia pôsobí. Strategická podnikateľská jednotka nepredstavuje organizačnú jednotku, ale jednotku, za ktorú je vytváraná spoločná konkurenčná stratégia podniku...