Ciele predmetu:
- definovať službu
- popísať charakteristiky, ktoré majú vplyv na marketing služieb
- identifikovať ďalšie faktory, ktoré je potrebné v marketingu zobrať do úvahy
- definovať stratégie marketingu služieb na zvýšenie diferenciácie, kvality a produktivity firiem
- charakterizovať marketingový mix služieb
Služba – akákoľvek aktivita alebo výhoda, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej, je v zásade nehmotná a neprináša vlastníctvo. Jej produkcia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom (napr. prenájom hotelovej izby, vloženie peňazí do banky, strihanie, oprava automobilu, rady advokáta, atď.).
Ďalšie definície služieb
Služba ako ekon. kategória predstavuje:
- druh produktu
- podstatou je činnosť – výkon
- vytvára hodnotu
- prináša úžitok spotrebiteľovi ako výsledok želanej zmeny
- nevyúsťuje do vlastníctva ...