Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Vývoj marketingu a základné pojmy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Vývoj marketingu a základné pojmy
Marketing pochádza so slova themarket čo znamená trh a prípona ing znamená činnosť. Predstavuje celý komplex činností od nápadu až po uvedenie tovaru na trh. Vznikol v druhej polovici 19. storočia kedy v dôsledku prudkého rozvoja priemyselnej výroby sa časť tovarov stávala nepredajnou. Podnikatelia si začali uvedomovať, že sa odbytom tovaru musia začať zaoberať dávno pred tým než ho vyrobia - v podmienkach Slovenska a Československa môžeme hovoriť o marketingu najmä od konca 80. rokov 20 storočia kedy došlo k výraznej zmene v riadení národného hospodárstva

Vývoj Marketingu
Marketing v dejinách prešiel určitými vývojovými etapami:

1. Primitívny marketing – 1850 – 1920
Informácie o trhu podnikatelia získavali veľmi jednoduchým spôsobom, často i náhodne. Nie všetci podnikatelia boli prinútený zaoberať sa marketingom.

2. Masový marketing 1920 – 1940
V tomto období začína masová výroba takmer všetkých výrobkov a podnikatelia začínajú masovo využívať masové informácie o trhu. Využívajú k tomu štatistické metódy a výpočtovú techniku.
...
Kľúčové slová:

marketing

vývoj marketingu

koncepcie

Hodnotenie (0x):