Veríme, že predložená diplomová práca venovaná učiteľským a žiackym experimentom vo
vyučovaní fyziky na SŠ, konkrétne experimentom s využitím tlakomera, prispeje k rozšíreniu
jednoduchých školských meracích zariadení a experimenty budú slúžiť ako inšpirácia na
využitie tohto typu tlakomera. Časti vyučovania fyziky venované vlastnostiam kvapalín
a plynov a mechanike kvapalín a plynov by mohli žiaci oveľa jednoduchšie pochopiť aj
prostredníctvom merania tlaku plynu. Ak do vyučovania spomenutých tematických celkov
zaradíme experimenty s tlakomerom, ktoré podnietia aktívnu prácu žiakov, môžeme okrem
vedenia žiakov k poznaniu fyzikálnych zákonitostí, vzbudiť u žiakov záujem o predmet
a v neposlednom rade napomôcť k rozvoju všetkých kľúčových kompetencií stanovených
Štátnym vzdelávacím programom.
Diplomová práca môže pomôcť najmä učiteľom fyziky, ktorí majú záujem viesť svojich
žiakov k poznaniu fyziky prostredníctvom experimentálnej činnosti a tým k vytvoreniu
záujmu o predmet, ktorý je základom ľudského poznania.