Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Študijný materiál na marketing ku skúške

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Obsahuje vypracované poznámky/otázky k Marketingu a v závere je 18 otázok, ktoré sa môžu vyskytovať na skúške.

Marketingový mix
- súbor taktických marketing. nástrojov – produktová, cenová, distribučná a komunikačná politika – kt, firma používa k úprave ponuky podľa cieľových trhov

Produktová stratégia a použitie značiek
Produkt – čokoľvek, čo sa dá ponúknuť na trhu k upútaniu pozornosti, ku kúpe, k použitiu alebo k spotrebe, čo môže uspokojiť želania, priania alebo potreby, patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky.

Služby – sú produkty, ktoré zahŕňajú aktivity, výhody, alebo uspokojenie, sú na predaj, sú v zásade nehmotné a neprinášajú žiadne vlastníctvo. Príkladom sú bankové a hotelové služby, kaderníctvo, daňové poradenstvo, či opravy.


Organizácie, osoby, miesta a myšlienky
Marketing organizácií – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu, či zmene správania a postojov cieľových spotrebiteľov k určitej organizácii. Organizácie často uskutočňujú aktivity, ktoré majú „predať“ organizáciu samotnú

Marketing osôb – skladá sa z aktivít smerujúcich k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľových spotrebitlov ku konikrétnym ľuďom. Marketing osôb praktizujú najrôznejší ľudia a organizácie.
Marketing lokalít – zahŕňa aktivity smerujúce k vytvoreniu, udržovaniu či zmene správania a postojov cieľ.spotrebiteľov ku konkrétnym miestam


Marketing myšlienok – napr. kampane spoločenského charakteru – čistenie zubov, na obmedzenie fajčenia, alkoholizmu, užívaniu drog, zneužívanie detí, prejedania sa, so zameraním na osobu

Klasifikácia produktov – býva na skúške
Produkty je možné klasifikovať podľa trvanlivosti a hmatateľnosti.
Podľa trvanlivosti:
Výrobky krátkodobej spotreby predstavujú produkty, ktoré sú obvykle rýchlo spotrebované a sú na jedno či niekoľko málo použití, napr. potraviny, pivo, mydlo... Trvanlivé výrobky sa používajú dlhšie časové obdobie a obvykle vydržia veľa rokov, napr. chladnička, auto, nábytok.
Podľa hmatateľnosti:
Nehmotné produkty – poisťovacie, reštauračné služby. Hmotné produkty – pero, auto...
Kľúčové slová:

marketing

produkt

stratégie

tvorba ceny

Hodnotenie (0x):