Vypracované otázky (81 otázok) na skúšku zo Strategického marketingu na SPU v Nitre.
1. Definície marketing a strategický marketing
Marketing je podniková filozofia založená na poznaní trhu.
Marketing orientuje podnik na uspokojovanie potrieb spotrebiteľov.
Marketing je metóda, postup uvedenia nápadu na trh.
Marketing je spôsob riadenia a podnikania.
Strategický marketing je aktivita založená na riadení jednotlivých činností a ich koordinácií a súčinnosti čiastkových opatrení do jednotného systému, ktorý vedie k dosiahnutiu marketingových cieľov.
Strategický marketing je proces zladenia silných stránok podniku so skupinami zákazníkov. Je to proces, ktorý ovplyvňuje celkový smer a budúcnosť podniku a preto je nutná znalosť makro, mikroprostredia a obsluhovaných trhov.
2. Marketingová stratégia usporiadaný marketingový postup, pomocou kt. dosiahne podnik svoje marketingové ciele. Je nutné formulovať marketingové stratégie pre jednotlivé trhové segmenty, na ktoré sa podnik zameriava, pretože segmenty sa medzi sebou líšia potrebami, reakciou na marketing a ziskovosťou.
3. Základné znaky marketingovej stratégie
- uvedomelá orientácia na trh
- aktívne smerovanie stratégie
- kvalitný informačný systém (vymedzenie spôsobu získavania informácií, ich spracovanie a využitie)
- kontinuálna analýza a rozhodovanie (proces hodnotenia vonkajšieho prostredia)
- hodnotenie viacerých alternatív stratégie
- implementácia (stratégia do praxe)
- dlhší časový horizont ...