Čo to je marketingový výskum a jeho metódy. V súčasnosti sa každá firma, bez ohľadu na to, či ide o malý podnik alebo nadnárodnú spoločnosť, snaží čo najefektívnejšie usmerňovať svoju činnosť na trhu. V čase, keď je na trhu prebytok ponuky nad dopytom a vládne neustály boj o zákazníka, sa totižto nevypláca spoliehať sa len na vlastnú intuíciu, skúsenosti alebo znalosti o trhu. Z tohto dôvodu je potrebné, aby firma neustále zhromažďovala informácie o mnohých faktoroch trhu ako sú jej zákazníci, konkurenti, vývojové trendy a podobne. Tieto informácie sú dôležité pre marketingových manažérov na identifikáciu trhových príležitostí. Na získanie týchto informácií slúži marketingový výskum, ktorý je dôležitou súčasťou marketingového informačného systému. Na nasledujúcich stranách sa bližšie oboznámime s dopytovaním a pozorovaním, ktoré sú najčastejšie používanými metódami marketingového výskumu.