Cieľom diplomovej práce a zároveň aj snahou autora bolo poukázať na problematiku
edukatívnej práce so seniormi v sociálnych zariadeniach pre seniorov, potrebu vzdelávania
týchto seniorov pre ich kvalitnejšie prežívanie života po vstupe do sociálneho zariadenia pre
seniorov. Úlohou bolo zistiť, ako vplývajú edukatívne aktivity na kvalitu života klientov
v sociálnych zariadeniach. Pre toto zisťovanie sme si vybrali dve sociálne zariadenia pre
seniorov v Banskej Bystrici, a to zariadenie pre seniorov SENIUM a PREMENA.
Edukatívne aktivity boli realizované prostredníctvom odborných spolupracovníkov
spoločnosti Pharmanex a Zepter. Výstupné informácie pre potreby diplomovej práce boli
získavané prostredníctvom dotazníkov - Škály životnej zmysluplnosti, Škály habituálnej
subjektívnej pohody, rozhovormi s pracovníkmi sociálnych zariadení, rozhovormi s klientmi
sociálnych zariadení a praktickými skúsenosťami autora. Z analýzy výsledných zistení
a diskusie vyplynulo, že edukatívne programy prispievajú k lepšiemu prežívaniu a kvalite
života seniorov v zariadeniach pre seniorov. V tejto časti sme aj zároveň rozdiskutovali
návrhy, možnosti, riešenia a odporúčania ako vzdelávať seniorov v inštitucionálnych
zariadeniach pre seniorov, aby plnohodnotne prežili obdobie sénia a našli svoj zmysel života
aj v tomto veku. V závere práce ponechávame priestor na zamýšľanie sa nad základnou
otázkou – „Má vôbec zmysel vzdelávať ľudí v poslednej etape ich života?“