Reklama je hlavnou súčasťou komunikácie firiem s trhom, jedná sa o najznámejší a najrozšírenejší propagačný nástroj. Je to dané obrovskou škálou rozmanitosti foriem reklamy, možnosťami ich kombinácie a uplatňovania stále nových nápadov.
Reklama je všadeprítomná, niektorá sa nám páči, iná na nás môže pôsobiť nepríjemne. Aj reklama však podlieha určitým zákonným normám. Nie všetky činnosti a výrobky môžu byť propagované prostredníctvom reklamy. Na Slovensku ustanovuje všeobecné požiadavky na reklamu zákon č. 147/2001 Z.z. o reklame, v ktorom sú zároveň zakotvené aj ustanovenia o výrobkoch, na ktoré sa vzťahuje zákaz reklamy, alebo obmedzenie reklamy.
V tejto seminárnej práci sa chcem zamerať práve na ustanovenia tohto zákona, ktorý jednoznačne vymedzuje výrobky, ktoré nemôžu byť propagované prostredníctvom reklamy, resp. vzťahuje sa na nich obmedzenie reklamy.