Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Marketingové strategické zvláštnosti jednotlivých štádií životného cyklu výrobku a ich riešenie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Štádium poklesu objemu predaja určitého výrobku je obdobie, v ktorom klesá objem predaja a aj zisky z predaja klesajú. Pokles predaja môže byť rýchly alebo pomalý. Záleží to od viacerých faktorov. Pomalý pokles predaja je zväčša spôsobený tým, že firmy sa z daným výrobkom nevedia rozlúčiť a produkujú ho aj s rizikom klesajúcich ziskov, znižujú ceny v snahe udržať predaj výrobku. Opierajú sa napríklad o to, že výrobok má dlhodobú tradíciu predaja a má určité postavenie na trhu. Áno, ak máme výrobok z dlhodobou tradíciou, je to veľká devíza. Ale v dnešnej hektickej a stále sa meniacej dobe sa musíme aj my prispôsobiť a vytvárať nové stratégie predaja. V štádiu poklesu sa musíme snažiť výrobok inovovať, vylepšovať a takýmto spôsobom sa snažiť o jeho znovuzavedenie do fázy rastu.
Kľúčové slová:

marketing

trh

výrobok

predaj

zákazník

Hodnotenie (0x):