Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Znalostný manažmet na Strednej odbornej škole

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:79,5 %
  • Typ:Semestrálna práca
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Management
  • Autor:kaciatkooo
  • Rozsah A4:11 strán
  • Zobrazené:1 099 x
  • Stiahnuté:0 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:40671
  • Posledna úprava:14.10.2012
Náhľady Náhľady
Znalostný manažment na SOŠ. Semestrálna práca sa zaoberá znalostným manažmentom, ktorý predstavuje spôsob manažérskeho prístupu k vedeniu organizácie, tvorby prostredia v organizácií a dosahovaní podnikových cieľov.

Práca je rozdelená do dvoch kapitol, pričom prvá kapitola predstavuje teoretické vyjadrenie pojmu znalostný manažment. Spomíname tiež základnú súvislosť medzi dátami, informáciami a znalosťami. Obsahuje tiež vymedzenie troch základných fáz cyklu učenia, ktoré sú získanie znalostí, rozšírenie znalostí a použitie znalostí. 

Druhá kapitola sa zaoberá znalostným manažmentom na Strednej odbornej škole v Košiciach, pričom obsahuje podkapitolu o spomínanej škole. Ďalšou podkapitolou je samotný znalostný manažment pedagogických zamestnancov, ktorý rozoberáme z hľadiska troch fáz cyklu učenia. Vychádzame zo zákonu 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení, pričom prvá fáza získavanie znalostí predstavuje získanie kvalifikačných predpokladov na výkon pedagogickej činnosti, a ukončenie adaptačného vzdelávania, ktorým sa zo začínajúceho učiteľa pod vedením uvádzajúceho učiteľa stáva učiteľ samostatným. Uvádzajúci učiteľ odovzdáva svoje znalosti a postrehy začínajúcemu učiteľovi a tak mu pomáha vžiť sa do zložitého procesu vyučovania. 

Druhou fázou je rozšírenie znalostí, ktoré u pedagogických zamestnancoch predstavuje absolvovanie kontinuálneho vzdelávania, tvorivých aktivít súvisiacich s výkonom pedagogickej činnosti a sebavzdelávanie, ktoré je neodmysliteľnou súčasťou pedagogickej praxe. Posledná fáza použitie znalostí predstavuje prakticky nepretržitú fázu, pričom učiteľ pri svojej činnosti uplatňuje nielen odborné znalosti, ale pedagogicko-psychologické schopnosti.

Je dôležité aby pedagogický zamestnanec mal všeobecný rozhľad, zaujímal sa o legislatívne zmeny a technologické či iné novinky.
Hodnotenie (0x):