Znalostný manažment na SOŠ. Semestrálna práca sa zaoberá znalostným manažmentom, ktorý predstavuje spôsob manažérskeho prístupu k vedeniu organizácie, tvorby prostredia v organizácií a dosahovaní podnikových cieľov.
Práca je rozdelená do dvoch kapitol, pričom prvá kapitola predstavuje teoretické vyjadrenie pojmu znalostný manažment. Spomíname tiež základnú súvislosť medzi dátami, informáciami a znalosťami. Obsahuje tiež vymedzenie troch základných fáz cyklu učenia, ktoré sú získanie znalostí, rozšírenie znalostí a použitie znalostí.
Druhá kapitola sa zaoberá znalostným manažmentom na Strednej odbornej škole v Košiciach, pričom obsahuje podkapitolu o spomínanej škole.
Ďalšou podkapitolou je samotný znalostný manažment pedagogických zamestnancov, ktorý rozoberáme z hľadiska troch fáz cyklu učenia.
Vychádzame zo zákonu 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení, pričom prvá fáza získavanie znalostí predstavuje získanie kvalifikačných predpokladov na výkon pedagogickej činnosti, a ukončenie adaptačného vzdelávania, ktorým sa zo začínajúceho učiteľa pod vedením uvádzajúceho učiteľa stáva učiteľ samostatným. Uvádzajúci učiteľ odovzdáva svoje znalosti a postrehy začínajúcemu učiteľovi a tak mu pomáha vžiť sa do zložitého procesu vyučovania.
Druhou fázou je rozšírenie znalostí, ktoré u pedagogických zamestnancoch predstavuje absolvovanie kontinuálneho vzdelávania, tvorivých aktivít súvisiacich s výkonom pedagogickej činnosti a sebavzdelávanie, ktoré je neodmysliteľnou súčasťou pedagogickej praxe.
Posledná fáza použitie znalostí predstavuje prakticky nepretržitú fázu, pričom učiteľ pri svojej činnosti uplatňuje nielen odborné znalosti, ale pedagogicko-psychologické schopnosti.
Je dôležité aby pedagogický zamestnanec mal všeobecný rozhľad, zaujímal sa o legislatívne zmeny a technologické či iné novinky.