V práci sa zaoberáme najčastejšími technikami mediálnej manipulácie, spoločne s nimi vysvetľujeme základné pojmy týkajúce sa masmédií. V prvej kapitole charakterizujeme a bližšie opisujeme pojmy týkajúce sa médií a komunikácie, ale aj manipulácie. Druhá kapitola poukazuje na etiku v médiách a s ňou súvisiaci mediálny produkt. Zároveň v tejto kapitole opisujeme aj atribúty, ktoré by mal obsahovať kvalitný mediálny produkt. V tretej kapitole sa už priamo venujeme najrozšírenejším technikám mediálnej manipulácie od zamlčovania nepohodlných informácií až po techniky pochlebovania. V závere kapitoly zhrnieme najčastejšie manipulácie s informáciou. V poslednej štvrtej kapitole teoretickej časti sme sa sústredili na vplyv manipulácie a médií na jedinca a spoločnosť. Pomocou typológie sme pomenovali mediálne účinky a jeho predpoklady. V praktickej časti uvádzame príklady techník manipulácie, ktoré využívajú slovenské médiá. Rozborom textov a relácií na ne poukazujeme a snažíme sa vysvetliť ako vplývajú na príjemcu.