Vypracované otázky na skúšku z Marketingu. Otázky sú vypracované z prednášok cvičení a skrípt. 1. Definícia marketingu Marketing znamená uspokojenie zákazníka so ziskom. Marketing je cieľavedomá činnosť firmy zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov, čo dosahuje prostredníctvom ekonomických. technologických a psychologických prostriedkov.
Cieľom marketingu je, aby bol predaj zbytočný. Dodať správny tovar k správnym ľuďom na správnom mieste v správny čas za správnu cenu so správnou mierou komunikácie a zarobiť na tom.
Všetky definície majú spoločnú filozofiu: zistite čo zákazníci potrebujú a dodajte im to. Marketing je spoločenský a manažérsky proces, prostredníctvom ktorého uspokojujú jednotlivci a skupiny svoje potreby a želania v procese výroby a výmeny produktov a hodnôt.
Dnes sa do popredia dostáva hodnota, ktorú každý z nás očakáva od toho produktu, ktorý chceme a kúpime si – chceme niečo na vyššej úrovni, je tam určitá pridaná hodnota, ktorú chceme aby mal výrobok v sebe zakomponovanú.
2. Podstata pojmu marketing
Nová podstata pojmu marketing: • potreby, želania, dopyt – zákazník má záujem o výrobky, produkty, na to producenti nadväzujú.
• marketingová ponuka – na jednej strane je dopyt, ktorý očakáva, že výrobcovia budú vytvárať všetko podľa požiadaviek a želaní, vytvorí sa dostatočný počet producentov, ktorí prídu so svojou ponukou na základe dopytu.
• hodnota a spokojnosť – producenti prídu na trh s produktmi, ktoré poskytnú určitú úžitkovú hodnotu.
• výmena, transakcia, vzťahy
• trhy ...